Відповідно до п.23 Методичних рекомендацій з питань порядку формування штатів загальноосвітніх навчально-виховних закладів (лист Міністерства освіти і науки України №1/9-234 від 19.06.2001р. із змінами і доповненнями) посада прибиральника приміщень вводиться із розрахунку 0,5 посади на кожні 250 кв. м. площі, що прибирається.
У школах, де заняття проводяться в другу зміну або є групи продовженого дня, додатково вводиться посада з розрахунку 0,5 посади на 250 кв. м. площі.
Тривалість робочого часу прибиральника приміщень складає 40 годин на тиждень. Згідно із кваліфікаційною характеристикою прибиральника службових приміщень (наказ Міністерства праці і соціальної політики України від 29.12.2004р. №336), «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників», зазначений працівник прибирає службові приміщення адміністративних будівель, коридори, сходи, санвузли, туалети. Витирає пил, підмітає і миє вручну, або за допомогою машин і пристроїв стіни, підлогу, стелю, віконні рами і скло, дверні блоки, меблі та килимові вироби. Чистить та дезінфікує раковини та інше санітарно-технічне устаткування. Очищає урни від паперу і промиває їх дезінфікуючими розчинами, збирає сміття і відносить його до встановленого місця. Додержується правил санітарії і гігієни в приміщеннях де прибирає.
В канікулярний час в межах основного робочого часу прибиральники залучаються до виконання господарських доручень, пов’язаних із ремонтом школи: білення стін, стелі, фарбування вікон, дверей та стін школи, що не передбачено нормативними документами. Без їх згоди адміністрація навчального закладу не має права зобов’язати їх виконувати такий перелік робіт.
А это из типовой инструкции уборщика (уборщицы) школы
Прибиральник службових приміщень виконує наступні обов’язки:
3.1. Прибирає закріплені за ним службові та навчальні приміщення школи ( класи, кабінети, коридори, сходи, санвузли, туалети, майстерні, спортивний зал тощо).
3.2. Прибирає пил, підмітає стіни, підлогу, віконні рами та скло, меблі.
3.3. Очищує урни і промиває їх дезінфікуючим розчином. Збирає сміття і відносить його на смітник у дворі.
3.4. Очищує та дезінфікує унітази, раковини та інше санітарно-технічне обладнання.
3.5. Дотримується правил санітарії та гігієни у приміщеннях та здійснює провітрювання останніх; вмикає та вимикає освітлення у встановленому режимі.
3.6. Готує до використання з дотриманням правил безпеки необхідні миючі та дезінфікуючі розчини.
3.7. Дотримується правил техніки безпеки та протипожежної безпеки.
3.8. Доглядає за порядком на закріпленій за ним ділянці, тактовно запобігає порушенням порядку з боку учнів і у випадку непослуху сповіщає про це чергового педагога.
3.9. На початку і в кінці кожного робочого дня здійснює обхід закріпленої за ним ділянки з метою перевірки стану обладнання, меблів, замків, віконного скла, кранів, раковин, санвузлів, електроприладів ( вимикачів, розеток, ламп тощо) та опалювальних приладів, забезпечує обов’язково прийом та здачу чергування з записом (реєстрацією) в журналі.
3.10. Забороняє під час чергування проникнення сторонніх осіб у період занять.
3.11. Залучається до косметичних, ремонтних робіт у школі.
3.12. Здійснює генеральне прибирання кожної п’ятниці.
3.13. Здійснює заходи щодо утеплення приміщення.
3.14. Проходить медичний огляд у встановленому порядку.