Просимо виділити кілька хвилин Вашого часу та прийняти участь у зборі підписів для підтримки петиції «Достойна заробітна плата державним службовцям».
Не всі державні службовці хабарники, крахобори і невігласи. Переважна більшість з них звичайні люди, які сумлінно і чесно виконують свої посадові обов"язки, але в той же час мають мізерну заробітну плату.
Електронна петиція, адресована Президентові України, розглядається за умови збору на її підтримку не менш, як 25 тисяч підписів громадян протягом не більше трьох місяців з дня оприлюднення петиції.
Для кожного голосуючого – це пара хвилин,
для сотень тисяч людей – це гідна заробітна плата!
1. Зайди на сайт електронних петицій до Президента України
https://petition.president.gov.ua та зареєструйся (ввести свої П.І.П/б та персональну електронну адресу).
2. Зайди на свою електронну поштову скриньку, зазначену у формі реєстрації та перейди за посиланням, яке надійшло Вам у листі для авторизації.
3. Клацни на клавішу «Підтримати електронну петицію» за посиланням
https://petition.president.gov.ua/petition/12932 .
Текст петиції
Шановний пане Президенте України!
Шановні громадяни!
В умовах нестабільної економічної та воєнної ситуації в країні, постійного зростання цін на комунальні послуги, продукти харчування, ліки, товари та послуги, що необхідні для життя кожної людини, стрімко погіршується рівень соціального захисту державних службовців. В першу чергу це стосується оплати праці.
Відповідно до статті 33 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-XII «Про державну службу» оплата праці державних службовців повинна забезпечувати достатні матеріальні умови для незалежного виконання службових обов'язків, сприяти укомплектуванню апарату державних органів компетентними і досвідченими кадрами, стимулювати їх сумлінну та ефективну працю. Проте, на сьогодні, державні службовці обласного та районного рівнів отримують настільки мізерну заробітну плату, що вона аж ніяк не приваблює компетентні та досвідчені кадри, а навпаки призводить до плинності кадрів.
Схеми посадових окладів державних службовців, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року №268, останній раз переглядалися у лютому 2008 року. На сьогодні, посадові оклади державних службовців V-VІІ категорії встановлено на рівні мінімальної заробітної плати, незалежно від посади (від спеціаліста найнижчої ланки до завідуючого сектором та заступника начальника відділу на обласному рівні та відповідно до заступника начальника територіального управління на районному рівні), і вони не відрізняються від посадових окладів прибиральників, водіїв, охоронців. Слід зазначити, що відсутність співвідношення окладів між посадами керівників та спеціалістів суперечить нормам тієї ж статті 33 Закону України «Про державну службу», якою передбачено, що посадові оклади державних службовців установлюються залежно від складності та рівня відповідальності виконуваних службових обов'язків.
При цьому, посадові оклади працівників бюджетної сфери (освіти, медицини, культури), які встановлюються на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року №1298, періодично переглядаються та підвищуються зі збереженням міжпосадових співвідношень.
Так, розмір посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду протягом 2008-2013 років підвищувався 21 раз, чергове підвищення відбулося з 01 вересня 2015 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 року №731. До речі, цією постановою передбачено зростання заробітної плати залежно від категорії в середньому: педагогічним, медичним працівникам - не менше як на 300 - 600 гривень, середньому медичному персоналу, працівникам соціального захисту, культури - не менше як на 300 - 400 гривень.
Розміри надбавок за ранги державних службовці не змінювалися з далекого 1999 року.
Крім того, відповідно до Закону України від 02 березня 2015 року №213-VIII з 1 червня 2015 року скасовано норми щодо пенсійного забезпечення державних службовців, які передбачені Законом України «Про державну службу», тобто пенсії державним службовцям призначаються на загальних підставах. Тоді незрозумілим є той факт, чому відповідні зміни не внесено до наказу Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року №449 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та із заробітної плати державних службовців досі продовжують утримувати єдиний соціальний внесок у розмірі 6,1%, тоді як з інших категорій застрахованих осіб утримується 3,6 %.
Такий підхід до утримання ЄСВ із заробітної плати держслужбовців (яка становить 50% від середньої зарплати по Україні) є дискримінаційним і звужує зміст та обсяг існуючих прав громадянина, що є порушенням ст. 22 Конституції України.
Зважаючи на наведене, просимо Вас дати доручення щодо вжиття відповідних заходів стосовно внесення змін до чинного законодавства щодо проведення перерахунку та повернення зайво утриманих коштів ЄСВ із заробітної плати державних службовців.
Станом на сьогодні чинний Закон України «Про державну службу» був ухвалений ще в 1993 році, а тому багато його положень вже є застарілими, неактуальними і об’єктивно потребують змін. В 2011 році була ухвалена, але так і не була введена в дію нова редакція закону «Про державну службу», яка передбачала радикальні і такі необхідні зміни у правовому регулюванні відносин державної служби.
Закон від 17 листопада 2011 року мав набути чинності спочатку з 1 січня 2013 року, потім – з 2014 року, врешті-решт депутати вчетверте відтермінували дату набрання ним законної сили – до 1 січня 2016 року, який станом на сьогодні має статус документу, що втратив чинність. Як відомо, 23 квітня цього року Верховна Рада України прийняла за основу абсолютно новий закон «Про державну службу», який вирішує більшість питань проходження державної служби.
Таким чином, вкрай необхідне здійснення реформування системи державної служби з обов’язковою мотивацією державних службовців до чесної, професійної та кваліфікованої праці.
Зважаючи на вищевикладене, просимо Вас дати доручення щодо прийняття відповідних нормативно-правових актів для врегулювання оплати праці державних службовців з 1 січня 2016 року з метою встановлення соціальної справедливості.